Jag var involverad i ett marknadsföringsprojekt för en tid sedan och blev inspirerad att lära mig mer. Det var webbyrån Tross som ledde projektet och målet var att ta fram en grafisk profil åt ett nystartat företag. Min roll var att komma med förslag på färgsättning (lång historia). Jag förde nära samtal med huvudansvarige på Tross och tyckte att arbetet lät himla spännande så jag köpte boken Content Marketing för alla av Joakin Arhammar & Pontus Staunstrup. Boken är högst läsvärd och en bok jag varmt kan rekommendera alla som är intresserade av att lära sig lite mer om internetbaserad marknadsföring.
Lila och grönt
När projektet hade rotts i land var vi alla mycket nöjda med den grafiska profil vi skapat och mina färgförslag med varmt ljuslila i kombination med mossigt guldgrönt blev suveränt snyggt – det tyckte även resten av gruppen. Det är i nyanserna skillnaden finns och vi hittade de perfekta nyanserna. Typsnitt, placering och allmän design var också top notch, jag lyfter hatten för Tross – det gör jag verkligen. Vilka proffs!
I framtiden
Jag funderar en del på framtiden, hur den ser ut och vad den kommer att föra med sig. Jag är väldigt nyfiken på marknadsföringsyrket, särskilt den bit som ligger online (den väsentliga). Jag arbetar redan mycket med internet och det blir kanske ett naturligt steg. Eller så är jag bara superinspirerad av boken. Vi får väl se om intresset svalnar av fort, eller intensifieras.